Kom weer lekker in je vel!

Met een positieve begeleiding en middels diverse methodes laat ik je bewust-ZIJN, verbinden met je lijf en je gevoel. Zodat je weer in je kracht komt!

Groepslessen Yoga in kleine groepen met maximaal 6 personen; lekker bewegen, ademoefeningen, bewust voelen en verbinden met jezelf en de groep.

Individuele Yogales voor als je liever volledige aandacht voor jezelf wilt.

Ademsessie om jouw ademhaling onder de loep te nemen als je hier problemen mee ervaart. Een hoge adem, gejaagd gevoel, onrust, kortademig, weinig energie,  hoofdpijn, duizeligheid of darmproblemen kunnen hun oorzaak hebben in een verkeerd adempatroon. Ik kan dit onderzoeken en specifieke oefeningen hiervoor geven. Maar ook verbonden ademen om emotionele blokkades los te laten.

Lichaamsgericht coachen: middels technieken uit de haptonomie, yoga, meditatie, mindfulness je laten verbinden met je gevoel op een veilige manier.



   

“Lach, haal adem en neem de tijd.”
- Thich Nhat Hanh 

Over mij

Joyce, een happy yogafan :-) enthousiast, nieuwsgierig, gevoelig, dierenvriend, sportief, empathisch, actief met een positieve instelling.  Het allerliefst ben ik buiten, wandelen met mijn lieve hond Coco, tuinieren en genieten van de seizoenen. In de natuur laad ik op, geniet ik van de vogels, de stilte en al het natuurschoon. Maar alles in het leven is een balans van yin en yang. Daarom geniet ik ook heel erg van een partijtje hockey en tennis. En kan ik heerlijk uit mijn bol gaan bij een avond dansen.

Als fysiotherapeut begonnen maar hier miste ik de verbinding tussen lichaam en geest. Daarnaast wilde ik mezelf meer ontwikkelen. Wat vind ik leuk, wat past bij mij en waar word ik een blij mens van. Vanwege mijn nieuwsgierige aard ben ik veel dingen gaan uitproberen voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Waaronder acupunctuur, reiki, yoga, healing, holistische coach opleiding, craniotherapie, mindfulness & meditatie en ademcoaching. Hierdoor ben ik tot de kern gekomen van wat ik het allerliefst doe; beweging, ontspanning, bewustwording, verbinding, vriendelijkheid en blijdschap creëren. En zo de wereld een stukje mooier maken!

Mogelijkheden

Mindfulness is een vorm van aandachtstraining met als kern 'leven in het nu'. Door aandachttraining leer je het verschil herkennen tussen leven op de automatische piloot en bewust leven. Je leert bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren. Door mindfulness leer je om ruimte in je hoofd te creëren om zelf te bepalen hoe je wilt reageren op een gebeurtenis. Mindfulness leert je om bewust aanwezig te zijn met een vriendelijke en nieuwsgierige blik, zonder te oordelen. Hierdoor ervaar je het leven intenser en bewuster en kun je makkelijker je grenzen bewaken. Door vaker je aandacht te sturen, leer je afstand te nemen van je 'brabbelende brein'. Het meest van de tijd ben je je niet bewust van je gedachten en heb je er een oordeel over. Hierdoor handel je snel vanuit automatismen, oude denkpatronen en gedachteloosheid. In mindfulness ga je niet in op de inhoud van je gedachten, maar wel op je houding ten aanzien van je gedachten. Je kunt je beter concentreren, je geest wordt rustiger en je ontspant makkelijker. En je wordt energieker. Zo geniet je meer van de kleine en mooie dingen in het leven:-) Voor wie is Mindfulness bedoeld? Als je: * Minder met je gedachten bezig wilt zijn (piekeren) * Beter wilt leren omgaan met onaangename gevoelens en emoties * Meer rust wilt vinden in een druk leven * Meer momenten wilt vinden van genieten, rust en inkeer * Meer bewust wil worden van de momenten die je beleeft * Sneller je energie wil regenereren * Voorkomen dat normale gevoelens van angst, stress en somberheid via een neerwaartse spiraal tot langer durende neerslachtigheid en uitputting leidt * Meer levensvreugde wilt Kortom voor iedereen die kwaliteit van leven wil verbeteren!

De postieve effecten van Mindfulness zijn divers en raken alle levensgebieden. Bijvoorbeeld: * meer geluk en tevredenheid * kleinere kans op somberheid en depressie * door gunstige veranderingen in de hersenen verdwijnen angst, stress, somberheid en irritatie makkelijker * betere relaties * beter geheugen * meer creativiteit * groter reactievermogen * minder chronische stress in het lichaam (bv. bloeddruk) * beter omgaan met pijn * verbetering van je pijnklachten * versterkt het immuunsysteem (minder verkouden) * verbetering van je lichaamsgevoel & bewegingsgevoel Ten aanzien van meditatie in het algemeen bestaan er nogal wat vooroordelen. We zullen een aantal van die vooroordelen wegnemen: * Mindfulness meditatie is geen religie maar gewoon mentale training. * Kleermakerszit is niet nodig. Op een stoel zittend of lopend kan ook. * Het is waar dat mindfulness beoefenen tijd vraagt, maar het creëert ook tijd door vermindering van gevoelens van tijdsdruk. * Meditatie kan niet mislukken. Hoe moeizaam het ook verliep, het levert altijd trainingsrendement en inzicht op. * Meditatie maakt niet passief, maar zorgt dat je de werkelijkheid helder gaat zien en daardoor juist beter kan handelen.

Elk trainingstraject van mindfulness bestaat uit 6 lessen. Elke les heeft een thema. We volgen de MBCT (Mindful Based Cognitive Therapy) methode. De wekelijkse bijeenkomsten oefenen we met allerlei aandachtsoefeningen en wissel je ervaringen uit. Je traint je mindfulness vaardigheden door veel te oefenen, te herhalen en te reflecteren. Het kost tijd, aandacht en energie om het te leren. Er wordt van de deelnemers verwacht dat ze 45 minuten per dag (5 dagen per week) mindfulness meditatie oefenen. De volgende vormen kan ik aanbieden: * Een individueel zelfstandig traject; intakegesprek (persoonlijk, via mail of telefoon). Onbeperkte toegang tot online leeromgeving: alle teksten en oefeningen overal beschikbaar. Ondersteuning via e-mail. Kosten: € 75,- * Een groepstraining van 6 weken: Deze groepsessies volgen de opbouw van de 8-weekse mindfulnesstraining en bieden daarnaast de mogelijkheid om wat dieper op de persoonlijke situatie, ervaringen en doelen in te gaan. Deze training bestaat uit; 6 bijeenkomsten in de praktijk van 2 uur. Extra ondersteuning met Yoga oefeningen. Mijn volledige aandacht met een kleine groep (max 5 deelnemers). Onbeperkte toegang tot online leeromgeving: alle teksten en oefeningen overal beschikbaar. Ondersteuning via e-mail/app. Kosten: € 250,-


  


Yoga is goed voor ontspanning in lichaam en geest en het vergroten van je bewustzijn. Fysiek/lichamelijk door meer lichaamsgevoel te creëren waardoor je spanning beter kunt waarnemen en kunt loslaten en meer bewegingsruimte zult ervaren. Je leert de grenzen van je lichaam voelen en accepteren. Daarnaast ontwikkel je een krachtiger en soepeler lichaam en ontspanning ervaren. Mentaal/geestelijk maakt het je bewust van al je gedachten en onrust in je hoofd. En leer je dit los te laten zodat er rust en ruimte in je hoofd ontstaat. Met als ankerpunt de ademhaling. Yoga leert je voelen en luisteren naar je lichaam! En zo de connectie te maken tussen lichaam & geest. Waardoor lichaam & geest en hoofd & hart in balans komen.

Aangezien ik zelf al jaren Yogafan ben, heb ik inmiddels heel wat ervaring opgedaan. En weet dat Yoga zoveel meer brengt dan alleen een soepel en krachtig lichaam. Namelijk meer bewustzijn en compassie. Het heeft mijn leven een stuk rijker en liefdevoller gemaakt en er aan bijgedragen dat ik meer geniet van kleine geluksmomentjes zoals het zingen van een vogel, wandeling in de natuur, de mooie bomen/bloemen, een liefdevolle vriendschap, een mooi gesprek en ga zo maar door...... En dat gun ik jou ook! Daarnaast komt mijn ervaring als fysiotherapeut en acupuncturist goed van pas en kan ik jou op een veilige , verantwoorde en bewuste manier laten bewegen. Al met al een bijzonder krachtige vorm van Yoga waar de kennis vanuit de acupunctuur, mindfulness & fysiotherapie wordt geïntegreerd met de filosofie van Yoga. De lessen bestaan uit een combinatie van ademhalingsoefeningen ( pranayama ), houdingen ( asana’s ), meditatie en ontspanning. En er is altijd ruimte voor persoonlijke aandacht! Voor wie is yoga geschikt? Yoga is voor iedereen,jong en oud, mannen en vrouwen, beginners en gevorderden. Yoga kan ingezet worden als middel om klachten aan het bewegingsapparaat te voorkomen en bestaande klachten te verminderen of zelfs te laten verdwijnen. En daarnaast te ontstressen en onrust uit je hoofd te halen. Maar natuurlijk ook om op een duurzame en bewuste manier actief met je lichaam en geest bezig te zijn. Iedereen is welkom!!

Ik geef Hatha- en Yin yoga. Hatha yoga is een klassieke actieve vorm van yoga van al duizenden jaren oud. Op een vloeiende, natuurlijke wijze beweeg je je naar de houding. Zonder forceren. De lichamelijke prestatie is onbelangrijk. Je ademhaling ondersteunt je om enige tijd in de houding te blijven en eventuele spanning los te laten. Vervolgens neem je waar in rust wat de effecten zijn. Het maakt je bewust van lichaam, adem en geest en hoe ze verbonden zijn. Yin yoga richt zich op de fascia (bindweefsel), gewrichten en de meridianen (energiebanen). Zodat deze kunnen herstellen en versterken en de energie weer kan stromen. In Yin yoga worden posities langer vastgehouden, zo heb je meer tijd om je grenzen te verkennen en te verleggen. Op lichamelijk & geestelijk niveau. Je gebruikt je lijf niet om in een houding te komen, maar je gebruikt de houding om je lijf beter te voelen. De lessen zijn uitdagend, zowel lichamelijk als mentaal, maar zeker niet “zweverig”. Mogelijkheden: Wekelijkse groepsles; in de yogastudio, een les van een uur met als afsluiting een kopje thee. Een gezellige fijne sfeer met kleine groepen (max. 10 personen) dus ruimte voor persoonlijke aandacht! Kosten; € 12,50 per les bij een abonnement van 2 maanden of € 15,- voor een losse les. Privé les: Een individuele les duurt maximaal 60 minuten waarbij de les speciaal voor jou wordt samengesteld. Hierbij wordt gekeken naar je situatie, eventuele klachten en/of blessures en wat jouw lichaam nodig heeft op dat moment. Dit raad ik aan als je laag belastbaar bent (bv. na operatie, multiple pijnklachten, fibromyalgie, burn out) of als je niet in een groep wil of kan meedoen. Je kunt altijd eerst een GRATIS intake aanvragen om te kijken of prive les wat voor je is. Kosten; € 65,- Buitenyoga: Een combinatie van wandelen & Yoga oefeningen in het Bos. Lekker bewegen, mediteren, mindful aanwezig zijn en Yoga in de natuur. Heerlijk voor lichaam & geest door de extra energie van de natuur en het buiten zijn. De les duurt ongeveer 1 uur. Locatie krijg je per app/mail door (dag van te voren). Bij regen gaat de les niet door. Wat heb je nodig? Fijne loopschoenen en sportieve kleding. Kosten € 10,- euro les. Contant te voldoen voor de les. Vooraf aanmelden via mail/ app of contactformulier. Bedrijfsyoga op locatie: Yoga op het werk helpt de medewerkers geconcentreerd en productief te blijven. Hierdoor ontstaat een basis voor een positieve werksfeer, stresspreventie en het terugdringen van ziekteverzuim. Yoga is een mooi moment voor plezier, beweging en ontspanning tijdens een werkweek, een brainstormsessie, een 24-uurs sessie. Dit kan in de vorm van een workshop of een wekelijks programma om de voordelen van Yoga volledig te ervaren. Vraag meer informatie en/of prijsopgave aan via het contactformulier.

Blog

Tarieven en vergoedingen

Behandelingen

Yoga

Groepslessen

10-wekenkaart € 130,- | proefles € 10,- Les duur: 75 min (incl. thee en vragen/delen)
Een 10 lessenkaart is achtereenvolgend. 
Mocht je een keer niet kunnen dan is het mogelijk om bij een andere les in te halen (mits daar plek is).
 
Bedrijfsyoga op aanvraag, workshop of wekelijkse lessen behoren tot de mogelijkheden.   

Vraag een proefles aan via het contact formulier, whatsapp of mail.

  Prive Yogales en lichaamsgerichte coaching

 € 85,-  60 min.















Reviews

REVIEWS:
" Joyce Kemper is een prettige persoonlijkheid met veel kennis van zaken. Ze heeft een holistische benadering van lichaam en geest en beschikt over diverse technieken om je te helpen. Mijn klachten verdwenen na een aantal behandelingen