Therapie met persoonlijke aanpak

MIJN AANPAK...... Mijn manier van werken is net even anders dan de reguliere fysiotherapie vanwege de combinatie mindfulness & fysiotherapie en yoga . Vanuit een holistische visie, dit betekent dat niet alleen naar de klacht wordt gekeken maar naar de totale mens. Ik behandel je vanuit een brede kijk op jouw lichaam, zowel lichamelijk als mentaal/emotioneel. Ieder mens is uniek en ieder lichaam is uniek. Ik heb me gespecialiseerd in stress en spanning klachten en onverklaarbare pijnklachten. Klachten waarbij geen lichamelijke oorzaak te vinden is. Veel klachten ontstaan ook als gevolg van stress, geen balans in spanning en ontspanning, emoties, het ontbreken van een bewust lichaamsgevoel of vanuit prikkeling van de organen. Ik ga met jou op zoek naar de oorzaak en zet middels de diverse technieken, mindfulness en yoga oefeningen het zelfherstellend vermogen van je lichaam weer 'aan'. Hierdoor ontstaat er een flow en wordt de energie in je lichaam gestimuleerd. Zodat alles weer gaat stromen! Zowel in lichaam als in geest. Tijdens het behandelproces vind ik het belangrijk om je inzicht te geven waarom een klacht zich manifesteert. En wat je zelf kunt bijdragen in het herstelproces. Graag begeleid ik je naar beter bewegen, ontspanning en kracht in lichaam en geest kortom…...een vitaal gevoel & lekker in je vel!! WELKE KLACHTEN ✔ spanning- en stressgerelateerde klachten ✔ chronische klachten ✔ burnout ✔ hyperventilatie ✔ spanningshoofdpijn ✔ vermoeidheid ✔ slaapstoornissen ✔ Somatisch Onverklaarde Lichamelijke Klachten, (SOLK) AANVULLENDE TECHNIEKEN Indien nodig maak ik ook gebruik van aanvullende technieken zoals dry needling/acupunctuur, triggerpoint massage, cupping, moxa, ademhaling/ontspanning oefeningen. Afhankelijk van de klacht, de oorzaak en de persoon kijk ik wat nodig is. YOGALESSEN

Over mij

Ik ben Joyce Kemper van Manen: enthousiast, gevoelsmens, dierenvriend, sportief, empathisch, energiek. Mijn grootste hobby is in de natuur zijn en in het bijzonder het wandelen met mijn lieve hond Coco. Daarnaast speel ik wekelijks hockey en vind ik dansen, tuinieren, mediteren en lezen heel fijn. Afgestudeerd fysiotherapeut (1996), acupuncturist (2012), mindfulness trainer (2019) en al ruim 20 jaar een enthousiaste yogafan en beoefenaar! In mijn werk gebruik ik naast mijn brede kennis en ervaring opleidingen, workshops en cursussen vooral ook mijn gevoel en intuïtie. Zowel sporten als ontspanning geeft mij veel energie. Ik heb zelf ondervonden wat pijn (blessure) maar ook stress met je doet. Hoe beperkt je wordt en wat dit mentaal met je doet. De combinatie van lichaamsgerichte therapie en yoga, mindfulness en meer bewust leven heeft mij enorm geholpen om in mijn kracht te komen. En dat gun ik jou ook! Zodat je sneller herstelt, weer lekker kunt sporten/bewegen, kunt voelen wat goed voor je is en kunt genieten!!

Mogelijkheden

Mindfulness is een vorm van aandachtstraining met als kern 'leven in het nu'. Door aandachttraining leer je het verschil herkennen tussen leven op de automatische piloot en bewust leven. Je leert bewust keuzes te maken in plaats van automatisch te reageren. Door mindfulness leer je om ruimte in je hoofd te creëren om zelf te bepalen hoe je wilt reageren op een gebeurtenis. Mindfulness leert je om bewust aanwezig te zijn, zonder te oordelen. Het leert je intenser en bewuster te leven en beter je grenzen te bewaken. Door vaker je aandacht te sturen, leer je afstand nemen van spinsels in je hoofd. Vaak ben je je niet bewust van je gedachten en heb je er een oordeel over. Hierdoor handel je snel vanuit automatismen, oude denkpatronen en gedachteloosheid. In mindfulness ga je niet in op de inhoud van je gedachten, maar wel op je houding ten aanzien van je gedachten. Je kunt je beter concentreren, je geest wordt rustiger en je ontspant makkelijker. Voor wie is Mindfulness bedoeld? Als je: * Minder met je gedachten bezig wilt zijn (piekeren) * Beter wilt leren omgaan met onaangename gevoelens en emoties * Meer rust wilt vinden in een druk leven * Meer momenten wilt vinden van genieten, rust en inkeer * Meer bewust wil worden van de momenten die je beleeft * Sneller je energie wil regenereren * Voorkomen dat normale gevoelens van angst, stress en somberheid via een neerwaartse spiraal tot langer durende neerslachtigheid en uitputting leidt * Meer levensvreugde wilt Kortom voor iedereen die kwaliteit van leven wil verbeteren!

De postieve effecten van Mindfulness zijn divers en raken alle levensgebieden. Bijvoorbeeld: * meer geluk en tevredenheid * kleinere kans op somberheid en depressie * door gunstige veranderingen in de hersenen verdwijnen angst, stress, somberheid en irritatie makkelijker * betere relaties * beter geheugen * meer creativiteit * groter reactievermogen * minder chronische stress in het lichaam (bv. bloeddruk) * beter omgaan met pijn * versterkt het immuunsysteem (minder verkouden) Ten aanzien van meditatie in het algemeen bestaan er nogal wat vooroordelen. We zullen een aantal van die vooroordelen wegnemen: * Mindfulness meditatie is geen religie maar gewoon mentale training. * Kleermakerszit is niet nodig. Op een stoel zittend in de bus of lopend op het werk kan ook. * Het is waar dat mindfulness beoefenen tijd vraagt, maar het creëert ook tijd door vermindering van gevoelens van tijdsdruk. * Meditatie kan niet mislukken. Hoe moeizaam het ook verliep, het levert altijd trainingsrendement en inzicht op. * Meditatie maakt niet passief, maar zorgt dat je de werkelijkheid helder gaat zien en daardoor juist beter kan handelen.

Elk trainingstraject van mindfulness bestaat uit 8 lessen. Elke les heeft een thema. We volgen de MBCT (Mindful Based Cognitive Therapy) methode. De wekelijkse bijeenkomsten oefenen we met allerlei aandachtsoefeningen en wissel je ervaringen uit. Je traint je mindfulness vaardigheden door veel te oefenen, te herhalen en te reflecteren. Het kost tijd, aandacht en energie om het te leren. Er wordt van de deelnemers verwacht dat ze 45 minuten per dag (5 dagen per week) mindfulness meditatie oefenen. De volgende vormen kan ik aanbieden: * Een individueel zelfstandig traject; persoonlijk intakegesprek & begin meting. Onbeperkte toegang tot online leeromgeving: alle teksten en oefeningen overal beschikbaar. Ondersteuning via e-mail. * Een persoonlijk 1-op-1 mindfulness coaching traject van 8 weken: Deze individuele sessies volgen de opbouw van de 8-weekse mindfulnesstraining en bieden daarnaast de mogelijkheid om wat dieper op de persoonlijke situatie, ervaringen en doelen in te gaan. Deze training bestaat uit; een kennismakingsgesprek. begin- en eindmeting. 8 training/coach sessies in de praktijk/of buiten van 1,5 uur. Extra ondersteuning met Yoga oefeningen. Mijn volledige aandacht voor jou. Onbeperkte toegang tot online leeromgeving: alle teksten en oefeningen overal beschikbaar. Ondersteuning via e-mail/app. * Een 8 weekse training in groepsverband: het voordeel van een training in groepsverband is dat je veel kan leren van elkaars ervaringen en inzichten en het je extra stimuleert bij het thuis oefenen. Deze training bestaat uit; individueel (telefonisch) kennismakingsgesprek. 8 wekelijkse bijeenkomsten van 2 uur op locatie. Extra ondersteuning met Yoga oefeningen. Onbeperkte toegang tot online leeromgeving: alle teksten en oefeningen overal beschikbaar.

hoi

hoi

hoi

Yoga is goed voor ontspanning in lichaam en geest en het vergroten van je bewustzijn. Fysiek/lichamelijk door meer lichaamsgevoel te creëren waardoor je spanning beter kunt waarnemen en kunt loslaten en meer bewegingsruimte zult ervaren. Je leert de grenzen van je lichaam voelen en accepteren. Daarnaast ontwikkel je een krachtiger en soepeler lichaam. Mentaal/geestelijk maakt het je bewust van al je gedachten en onrust in je hoofd. En leer je dit los te laten zodat er rust en ruimte in je hoofd ontstaat. Met als ankerpunt de ademhaling. Yoga leert je voelen en luisteren naar je lichaam! En zo de connectie te maken tussen lichaam & geest.

Aangezien ik zelf al jaren Yogafan ben, heb ik inmiddels heel wat ervaring opgedaan. En weet dat Yoga zoveel meer brengt dan alleen een soepel en krachtig lichaam. Namelijk meer bewustzijn en compassie. Waardoor mijn leven een stuk rijker en liefdevoller is geworden en ik meer geniet van het leven. Ook was ik vroeger nogal ongeduldig maar dat is nu verleden tijd..........:-) Daarnaast komt mijn ervaring als fysiotherapeut en acupuncturist goed van pas en kan ik jou op een veilige , verantwoordelijke en bewuste manier laten bewegen. Al met al een bijzonder krachtige vorm van Yoga waar de kennis vanuit de acupunctuur, mindfulness & fysiotherapie wordt geïntegreerd met de filosofie van Yoga. De lessen bestaan uit een combinatie van ademhalingsoefeningen ( pranayama ), houdingen ( asana’s ), meditatie en ontspanning.

Ik geef Hatha- en Yin yoga. Hatha yoga is een klassieke actieve vorm van yoga van al duizenden jaren oud. Op een vloeiende, natuurlijke wijze beweeg je je naar de houding. Zonder forceren. De lichamelijke prestatie is onbelangrijk. Je ademhaling ondersteunt je om enige tijd in de houding te blijven en eventuele spanning los te laten. Vervolgens neem je waar in rust wat de effecten zijn. Het maakt je bewust van lichaam, adem en geest en hoe ze verbonden zijn. Yin yoga richt zich op de fascia (bindweefsel), gewrichten en de meridianen (energiebanen). Zodat deze kunnen herstellen en versterken en de energie weer kan stromen. In Yin yoga worden posities langer vastgehouden, zo heb je meer tijd om je grenzen te verkennen en te verleggen. Op lichamelijk & geestelijk niveau. Je gebruikt je lijf niet om in een houding te komen, maar je gebruikt de houding om je lijf beter te voelen. Yoga is voor iedereen,jong en oud, mannen en vrouwen, beginners en gevorderden. Yoga kan ingezet worden als middel om klachten aan het bewegingsapparaat te voorkomen en bestaande klachten te verminderen of zelfs te laten verdwijnen. En daarnaast te ontstressen en onrust uit je hoofd te halen. Iedereen is welkom! Vraag vandaag nog een proefles aan!

Blog

Tarieven en vergoedingen

Behandelingen

Screening, Intake & onderzoek 30 min 45,- Fysio zitting 30 min 40,- Fysio zitting/stressrelease 60 min 80,- Mindfull fysio zitting 60 min 80,- Toeslag behandeling aan huis 15,-

Yoga

Abonnement 80,- voor 8 lessen | Proefles gratis | Losse les 15,- I Buitenyoga les 10,- I Privé les 70,- Bedrijfsyoga op aanvraag, workshop of wekelijkse lessen behoren tot de mogelijkheden. Meer informatie: www.yogastudiozeist.nl Er is GEEN les op feestdagen en in de schoolvakanties is er een aangepast rooster.

VERGOEDING EN VERWIJZING

Consulten komen in aanmerking voor (gedeeltelijke) vergoeding vanuit de aanvullende verzekering. Deze vallen onder niet gecontracteerde fysiotherapie of alternatieve geneeswijze. Meestal wordt er 75-100% van de behandeling vergoed. Dit is per verzekeraar en per aanvullend pakket verschillend. U kunt dit nakijken in uw polis. U ontvangt van mij een factuur welke u kunt indienen bij uw zorgverzekeraar. Deze vergoeden direct aan u. Komt u er niet uit met de vergoeding of heeft u andere vragen? Aarzel niet om contact met mij op te nemen, ik help u erg graag bij.

KWALITEIT

Om zorg van goede kwaliteit te leveren en up to date te blijven sta ik ingeschreven in het BIG-register (BIG; 09045949704). En aangesloten bij de klachtenregeling van het KNGF. Jaarlijks volg ik diverse bijscholingen in mijn vakgebied .

Praktijk

Praktijk Sensus

Ik, Joyce Kemper, ben eigenaar van Praktijk Sensus. En bied mindfulness en fysiotherapie aan in mijn solopraktijk aan huis in de Dichterswijk. Daarnaast bied ik yogalessen aan in Yoga studio Zeist op de slotlaan 100. Bewust heb ik gekozen voor een persoonlijke sfeer in een warme en vertrouwelijke omgeving om je helemaal op je gemak en ontspannen te laten zijn. Tijdens de yoga gebruik ik mijn expertise vanuit de acupunctuur, fasciatherapie, mindfulness en fysiotherapie. En andersom ook, ik pas veel yoga oefeningen toe bij de behandeling. Voor Yoga kun je altijd instromen. Of je nu beginner of gevorderd bent maakt niet uit, je eigen grens moet je zelf aanvoelen. Je kunt altijd eerst een proefles volgen om te ervaren wat Yoga met je doet. Iedereen is welkom! Kom je voor behandeling dan begint de eerste afspraak met een uitgebreid gesprek (intake) en een onderzoek. Er wordt gekeken welke factoren het natuurlijk herstel in de weg staan. Zodat ik je zo goed mogelijk kan helpen. Meestal vindt dan ook al gelijk de eerste behandeling plaats. En ga je altijd met adviezen én inzichten naar huis. Zodat je zelf al aan de slag kunt! Ik ben van de actieve aanpak, dit betekent dat niet ik als therapeut de klacht aanpak maar dit samen met jou doe. Ik geef jou en je lichaam een duwtje in de goede richting en zet het natuurlijk helend vermogen van je lichaam aan. De therapie werkt het krachtigst als zowel de therapeut als de patiënt actief bezig zijn met het herstelproces. Agbcodes: behandelaar fysiotherapie : 4104607 praktijk fysiotherapie : 4047518 Partners: www.miekenakken.nl (craniosacraal therapeut) www.yogastudiozeist.nl www.kinderfysiotherapie0tot18.nl